streda 1. marca 2017

Domáci vanilkový cukor


Možno sa pýtate, načo by sme si mali robiť vanilkový cukor doma, keď v obchodoch je ho dostatok.  Zistila som však, že väčšina vanilkových cukrov, ktoré sú na trhu neobsahujú ani percento vanilky. Okrem toho nie je jedno, či kupujete vanilkový alebo vanilínový cukor. Kým vanilkový cukor obsahuje prírodnú vanilkovú arómu , vanilínový cukor obsahuje len jej syntetickú náhradu, čiže ethylvanilin. Bola som prekvapená, keď o tom nevedeli ani predavačky v obchode a tvrdili, že vanilkový a vanilínový cukor je to isté. Ak teda chcete mať istotu, že pri pečení používate skutočný vanilkový cukor, ktorý neobsahuje zdraviu škodlivé látky, môžete si ho pripraviť podľa tohto receptu.

Potrebujete jeden vanilkový lusk, 1/2 kg cukru (trstinový alebo biely), mixér a 15 minút času. Z vanilkového lusku odkrojte konce (sú tvrdé) a zbytok lusku nakrájajte na kúsky. Do mixéra s nadstavcom noža nasypte cukor, pridajte nakrájaný lusk a dobre premixujte. Aspoň 10 minút. Ak chcete mať cukor jemnejší, môžete ho preosiať. Ja to nerobím, páči sa mi takýto s hrubšou štruktúrou. Cukor nasypte do uzatvárateľného pohárika a nechajte odpočívať aspoň 2 týždne, občas pohárik potraste. Po uplynutí uvedenej doby máte krásne voňavý a hlavne pravý vanilkový cukor.



A aby ste si nemysleli, že všetok čas trávim len v kuchyni, mám tu typ na dobré čítanie od Michala Wievegha.  Vtipný a ironický pohľad na to, ako by sa nič nemalo preháňať...



Prajem vám peknú popolcovú stredu.


6 komentárov:

  1. Tak toto o dvoch druhoch cukroch som vedela, ale pravdupovediac, aj keď som kúpila vanilkový, zdal sa mi rovnaký, ako ten vanilínový. To, že to nevedia predavačky, je veľmi smutné, ale je to tým, že dnes môže byť predavačkou kaťdý, nepotrebuje mať na to školu, ako tomu bolo kedysi.
    Monika, a ten lusk tam treba dať fakt celý, nie len vnútro? Zdá sa mi to čudné, že aj s tým obalom - aj on má chuť vanilky???
    Máš to krásne naaranžované a nafotené!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka,dávam celý lusk. Skúšala som aj verziu, že len som vyškrabkala zrniečka, ale takto sa mi zdá vôňa aj chuť intenzívnejšia. A ďakujem za pochvalu. Pekný zbytok dňa.

      Odstrániť
  2. Domácí vanilkový cukr dělám také už pár let :o)
    Krásné fotky i celý blog, kterému přeji mnoho čtenářů.
    S pozdravem a přáním brzkého jara, Petra.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Peťka,ďakujem veľmi pekne za pochvalu...dobre padne a hlavne povzbudí:-).

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Krásné fotky a hlavně super nápad! A máš moc hezké polštářky :)
    Pěkný víkend, M.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. Vankúšiky, sviečky a kvietky to sú moje závislosti:-).

      Odstrániť

Ďakujem, že ste si našli čas pridať komentár k tomuto príspevku. Monika