sobota 1. apríla 2017

Tvarohový pohár s ostružinami


K tomuto receptu ma inšpiroval zabudnutý balíček mrazených ostružín z minulého leta, ktorý som našla  v mraziaku.  Najprv som rozmýšľala  upiecť nejaký ovocný koláč, ale keďže jarné slniečko ma lákalo vonku, rozhodla som sa pre jednoduchšiu variantu.  
Akurát som sa  trošku pohrala s ovocným želé pre zaujímavejší efekt  a pridala jemný tvarohový krém. 

Tu je recept, na ktorý budete potrebovať:
400 g mrazených ostružín (alebo iného bobuľového ovocia)
20 g plátkovej želatiny
250 g jemný tvaroh
250 g smotanu na šľahanie
vanilkový cukor  podľa chuti


Ostružiny som zaliala 100 ml vody, pridala 2 lyžice cukor a nechala trošku povariť. Medzitým som si pripravila želatinu. Želatinové plátky som zaliala 10 lyžicami vody a nechala asi 10 minút napučať. Potom som to za stáleho miešania zahriala a nechala rozpustiť. V žiadnom prípade nevariť. Takto pripravenú želatinu som naliala do rozvarených, nie veľmi horúcich, ostružín a dobre premiešala. Jednu lyžicu želatiny som si odložila na tvarohový krém. Ešte teplé želé som naliala do pohárikov, ktoré som trošku naklonila a nechala v tejto polohe zatuhnúť.  Keď želé dostatočne zatuhlo, doplnila som  poháre tvarohovým krémom. 

Tvarohový krém: Jednu smotanu som  dotuha vyšľahala  s vanilkovým cukrom (dala som  môj domáci) a opatrne vmiešala do tvarohu. Nakoniec som ešte vmiešala zvyšok želatiny .  Hotové poháre som  nechala hodinku, dve v chladničke. 
Môžete ozdobiť lístkami medovky a  kvietkami z oblátky .

Prajem všetkým veľa jarného slniečka,


1 komentár:

Ďakujem, že ste si našli čas pridať komentár k tomuto príspevku. Monika