nedeľa 4. júna 2017

DIY Medový balzam na pery


Do mojej malej  kozmetickej manufaktúry pribudol ďalší vlastný produkt. Medový balzam na pery  pripravený z čisto prírodných  surovín, voňavý po mede a neskutočne jemný.  Poradí si aj s veľmi suchými a popraskanými perami. 
13 g kokosový olej, 13 g bambucké maslo, 6 g včelý vosk (pre vegánov náhrada kandelilský ), 1 lyžica mandľového oleja, kvapka medu, pár kvapiek prírodnej medovej vône a pár kvapiek vitamínu E, ktorý pôsobí ako konzervant. Ešte budete potrebovať vysúvacie tyčinky alebo malé dózičky. Všetko sa dá zohnať v špecializovaných internetových predajniach.

Vo vodnom kúpeli som rozpustila olej, maslo, med a vosk, priliala mandľový olej, medovú vôňu a nakoniec vitamín E. Všetko dobre spolu premiešať a naplniť do vhodných nádobiek. Necháme stuhnúť, Ešte vyrobiť peknú nálepku, prilepiť  a máme hotovo.


Moja voňavá záľuba vo výrobe  domácej kozmetiky naberá na obrátkach a čím viac ma to zaujíma a baví.  Na záhradke mám vysadené množstvo rôznych byliniek, pripravujem z nich  maceráty a tinktúry, ktoré poslúžia ako základy pre výrobu ďalších prírodných produktov.


A akú kozmetiku najradšej  používate vy?

Milý úsmev na pekných perách želá


16 komentárov:

  1. Monika, obdivujem túto tvoju záľubu! Je to krásne a väčšinou voňavé hranie sa. Ja teda kozmetiku takmer žiadnu nepoužívam, ani balzam na pery nie. Len to najzákladnejšie :-)
    Pa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danielka, ja zase obdivujem tvoju šikovnosť a trpezlivosť pri vyšívaní. Pekný deň.

      Odstrániť
  2. Monika,
    balzam vyzerá luxusne, ja osobne ich mám veľkú spotrebu :-) a nie všetky mi zaberajú.
    Pekný týždeň,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Aďka. To je práve výhoda výroby domácej kozmetiky, že si ju namiešaš presne podľa svojich potrieb.

      Odstrániť
  3. Moniko, nadhera, do tohoto jsem se zatim nepustila. A to je pouzovam nekolikrat denne. Pekny den. M.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Marcelka. Nie je to nič zložité a hlavne je to fajn zábava.

      Odstrániť
  4. Milá Moniko, balzámy i mýdla vypadají krásně. Přestože už dlouho používám jen přírodní kosmetiku, vlastní jsem ještě nikdy vyrábět nezkoušela.
    Díky za inspiraci. Míša

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Miška. Ja som tiež s týmito pokusmi začala len nedávno, keď som si začala viac všímať zloženie kozmetických výrobkov v obchodoch.

      Odstrániť
  5. Tak toto som ešte neskúšala:-) Myslím tým niečo z kozmetiky. Kokosový olej používam často v zime. Použila som ho už aj miesto masla do kakaovej polevy a koláčov. Na nerozoznanie, iba chuť jemnejšia.
    Krásne fotky ako vždy! Nech sa daríííí ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Anka. Kokosový olej je naozaj veľmi všestranný a v prírodnej kozmetike takmer nepostrádateľný.

      Odstrániť
  6. Moni, super. Ja tiež robím pokusy, ale na blog som veru ešte nič z toho nedala. Robila som si minulý rok nechtíkovú masť, rôzne olejčeky bylinkové. Na Vianoce som dostala knihu od Shannon Buckovej - Přírodní kosmetika, jak na to. Skúšala som šampón, kde základom bolo kastílske mydlo, ale nejak ma moc nenadchol. Mastné vlasy mi po ňom zostávali , nepenilo to vôbec... Takže veľmi sa teším Tvojim overeným receptom a návodom. Tiež ma baví to čarovanie s bylinkami. Maj sa krásne a dík. D. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka, ja idem cestou pokus-omyl. Dakedy to veru aj nevíde celkom podľa očakávaní. Na blog dávam len tie vydarené pokusy :-).

      Odstrániť
  7. Podziwiam Cię , że robisz takie kosmetyki sama... Brawo! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Moni, smekám. Do domácí kosmetiky a výroby mýdel bych se nikdy neodvážila. Vyrobila sis úžasný balzám, je krásně zabalený a má nádhernou etiketu. Máš můj obdiv.
    Přeji hodně tvořivých dní.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Dáška. Zatiaľ sú to len prvé pokusy, uvidím ako to bude pri zložitejších receptúrach :-).

      Odstrániť

Ďakujem, že ste si našli čas pridať komentár k tomuto príspevku. Monika