nedeľa 11. júna 2017

Nepečená jahodová torta a pokus o zrkadlovú polevu


Na Pintereste som už niekoľkokrát zahliadla túto  mirror glaze čiže zrkadlovú polevu .  Vyzerala naozaj lákavo, ba priam  neodolateľne. A keďže v zdobení torty   nie som žiaden preborník,  núkala sa  šanca vyrobiť, i napriek mojej "zdobiacej" nešikovnosti, vizuálne peknú a zaujímavú tortu. 


Korpus torty je z 230 g maslových sušienok a 100 g masla. Sušienky rozdrviť v kuchynskom robote  a spojiť s rozpusteným  maslom . Túto hmotu dobre natlačiť do tortového korpusu , ktorý je vyložený papierom na pečenie. Uložiť do chladničky. 
Na jahodový krém nakrájajte 400 g jahôd, nasypte do hrnca, zasypte 130 g kryštálovým cukrom a zahrievajte za občasného miešania, povarte asi tri minúty, aby pustili šťavu. Potom rozmixujte. V 100 ml vody nechajte napučať 1 sáčok práškovú želatinu , potom ju opatrne zahrejte, nevariť ! Pridajte k horúcemu  jahodovému pyré, dôkladne rozmiešajte. Vyšľahajte 1 kelímok  šľahačkovej smotany a primiešajte k jahodovej zmesi. Krém nalejte na sušienkový korpus a nechajte minimálne hodinu v chladničke. Ak sa rozhodnete pre zrkadlovú polevu musíte tortu   dať na noc do mrazničky. 

A teraz poďme konečne k zrkadlovej poleve. Robila som podľa tohto popisu, ktorý som našla na nete: 150 g kryštálového cukru, 100 g sladeného kondenzovaného mlieka a 100 ml vody zvaríme, aby sa rozpustil cukor a odstavíme. 
9 g želatíny dáme nabobnať do 60 ml vody , pridáme k horúcej zmesi a veľmi dôkladne metličkou rozmiešame do hladka. Už nevaríme. 175 g bielej čokolády rozlámte do misky a cez sitko pridajte horúcu zmes, necháme 1-2 minúty odpočívať a potom dobre rozmiešame. Polevu necháme vychladnúť asi na 30 stupňov, pridáme potravinovú gelovú farbu . Farbu premiešame len mierne aby nám vznikol mramorový efekt.  Opatrne nalejeme na zamrznutú tortu. Poleva by mala mierne stekať, takže je dobré dať tortu na nejakú mriežku a pod ňu dať napríklad plech na pečenie. Poliatu tortu necháme asi 30 minúť pri izbovej teplote , potom odrežeme prebytočnú stečenú polevu, umiestnime na podnos a necháme aspoň 3 hodiny stuhnúť v chladničke. Pred podávaním som tortu ozdobila ovocím a jedlými kvietkami.


Zrkadlová poleva sa leskla naozaj ako zrkadlo,  vyzeralo to efektne, ale... podľa môjho názoru chuť dosť  zaostáva za vizážou.  Jednak je dosť presladená a tiež má takú zvláštnu konzistenciu...niečo medzi želatinou a marcipánovou hmotou. Ak mám byť úprimná, mne veľmi táto poleva nechutila, aj keď torta sa zjedla do posledného kúska :-). Asi je to vec chute.  Skúste, možno vy budete mať iný názor.


Cez víkend sme trošku oslavovali, grilovali a varili slovenskú klasiku - guláš. Ten u nás varí výlučne manžel a vie ho pripraviť naozaj vynikajúco.



A tohto krásneho anjelika Mebachela som dostala od sestry, ktorá ho vlastnoručne ušila.
Ségra, ešte raz ďakujem.



Krásne dni želá


10 komentárov:

  1. Nádherný anjelik. Skutočne s láskou stvorený ♥ prvé, čo mi prišlo na um s tou polevou, že to bude sladké :-) že by som to nerobila s tou polevou :-) Nakoniec aj Ty si to napísala :-) Vec chute a teraz v lete mne viac také kyselkavé chutí, čo osvieži zmysly :-)) Vďaka za typ na "pečenie" ... krásny týždeň

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Máš pravdu, Anka, v lete sú vhodnejšie dezerty viac kyslasté. Túto polevu som len chcela odskúšať a myslím, že už sa viac k nej nevrátim.

      Odstrániť
  2. Nie vždy, čo dobre vyzerá je aj chuťou dobré, ale za pokus to stálo, hlavne, že sa torta zjedla :-)
    Ja mám rada tieto rôzne rýchlotorty bez pečenia a polevu nerobím, len ozdobím ovocím a niekedy šľahačkou :-)
    Dostala si krásneho anjelika, sestra je šikulka ako ty!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne tak , Danka. Proste chcela som vyskúšať niečo nové a nevyšlo to celkom podľa predstáv. Ale torta sa zjedla, tak snáď to nebolo až také hrozné :-). A ďakujem za pochvalu, anjelik je naozaj pekný a mám z neho radosť.

      Odstrániť
  3. Moni, dort vypadá báječně a je hezky nazdobený. Jahody začínají dozrávat, tak ho můžu vyzkoušet, jenom poleva mi přijde složitější, takže průhledná želatina to jistí. :o)
    Přeji krásné dny.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dáška, naozaj tá poleva je dosť zložitá a chuť celkom nezodpovedá tej námahe. Myslím, že aj ja ostanem verná klasickej želatine alebo čokoláde.

      Odstrániť
  4. Moni, nádherne si ju nazdobila. Fakt vyzerá super. Len tá poleva je na mňa príliš zložitááááá. Machabel je úžasný. :) D :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Danka,som rada, že sa Ti môj blog páči. Túto polevu som robila prvýkrát a asi aj poslednýkrát :-).

      Odstrániť
  5. Monika nič si z toho nerob že poleva nie je taká ako má byť, hlavne že sa torta zjedla. Nabudúce sa to určite podarí. Mne by sa asi na prvý krát, vlastne nie asi, ale určite nepodarila. Tak teraz by som si z nej hneď dala..... Prajem krásny deň. Zita

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zitka, ďakujem za návštevu môjho blogu. Ja tiež nie som ktovieaká tortomaniačka, len ma láka skúšať nové veci a niekedy to proste celkom nevíde :-).

      Odstrániť

Ďakujem, že ste si našli čas pridať komentár k tomuto príspevku. Monika