piatok 17. novembra 2017

Ako som sa učila zdobiť medovníky


Keď mi pred pár týždňami napísala moja dávna priateľka Danka Lacková, že rozbieha svoje podnikanie v oblasti organizovania kreatívnych kurzov a že prvý kurz bude o zdobení medovníkov, hneď som vedela, že tam nemôžem chýbať.  A tak štvrtkový  večer som strávila naozaj príjemne a sladko. 


Sympatická lektorka Silvinka nás zasvätila do tajov dokonalej polevy a ukázala nám tie správne ťahy, aby sa aj tie naše medovníčky aspoň trošku podobali na tie nádherné, ktoré pečie a zdobí ona.


Vedeli ste, že  bielkovú polevu je najlepšie miešať ručne  a nie  šľahať mixérom, pretože šľahačom  sa do masy  naženie priveľa vzduchu a potom sa nám môže odlupovať?  Alebo , že správna konzistencia polevy je vtedy keď  po nabratí a vyliatí z varechy splynie s ostatnou hmotou do 15 sekúnd? Veru ja nie a ešte veľa ďalších dobrých tipov sme sa dozvedeli od  Silvinky a Danky. 


Spočiatku boli naše ťahy neisté, ornamenty krivoľaké, ale  posledné medovníčky už boli celkom k svetu. Dokonca doma som s nimi zožala obrovský úspech. Vraj sú dokonalé. Vlastne boli, syn s priateľkou moje malé umelecké diela s veľkou chuťou zjedli. 


Tieto nádherné medovníčky vytvorila naša lektorka  Silvinka.



Danka Lacková a jej agentúra LaDa Kreativ chystá ďalšie zaujímavé kurzy. Najbližší bude na budúci týždeň v piatok v Rožňave. Ak radi tvoríte a chcete sa naučiť niečo nové , pozrite sa na jej stránku Lada Kreatív na FB  , kde sa dozviete aktuálne informácie o plánovaných kurzoch.


Pre mňa to bol príjemne strávený večer, ktorý nebol len o receptoch a zdobení, ale aj pozitívnej atmosfére a neskutočnom relaxe po hektickom týždni. Už  sa teším na ďalšie tvorenie.






16 komentárov:

  1. Nádherné medovníčky ste nazdobili, ja sa ich chystám piecť už budúci týždeň. Zaujal ma ten recept, len škoda, že ho nevidieť celý, asi je tajný :-)
    Prajem pekný večer!
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aďka,myslím, že recept nie je tajný, ak by si chcela, môžem Ti ho poslať mailom. Pekný víkend prajem.

      Odstrániť
  2. Jé super, také bych potřebovala takový kurz. Vždy obdivuju ty krásně zdobené perníky, ale ty moje se jim ani zdaleka nepodobají:).
    Přeju krásné dny.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite aj Tvoje sú pekné Betka. Ja som doteraz pri istotu vôbec nezdobila, ale teraz sa určite odvážim. Pekný víkend prajem.

      Odstrániť
  3. Krásne ste relaxovali, tiež obdivujem túto nádheru. Pekné dni prajem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru, Anka, bolo to spojenie príjemného s užitočným. Pekný víkend prajem.

      Odstrániť
  4. To musel být fajn večer.Taky by mne to moc bavilo. Zdobím perníčky po svém, ale nikdy není na škodu naučit se něco víc, naučit se jak to dělat správně. Ano, polevu míchám zásadně ručně.Tak mi to kdysi bylo řečeno a tak to stále dělám :-)
    Hezký víkend přeji!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru Hanka, bol to príjemný večer, veľmi ma to bavilo a niečo nové som sa aj priučila. Pekný víkend prajem.

      Odstrániť
  5. No páni ....to je nádhera.:) to bych chtěla taky umět. Eva

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Evka. Medovníčky lektorky Silvinky boli naozaj majstrovská práca. Ale ona sa tomu venuje už viac rokov. Prajem pekný víkend.

      Odstrániť
  6. Moni, to je nádhera, perníčky jsou fakt povedené. Také zdobím, ale takto krásně to neumím. A polevu mám pokaždé jinak hustou, občas se s tím zdobením peru, ale baví mne to. Užila jsi si krásný večer a máš pár triků na zdobení v rukávu, to je super.
    Přeji fajn víkend. D.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Správna hustota polevy je veľmi dôležitá pre úspešné zdobenie...tak nám to prízvukovala lektorka Silvinka. No uvidím, či aj mne doma sa podarí takú namiešať. Ďakujem Dáška za komentár a prajem pekný víkend.

      Odstrániť
  7. Moni, to je nádhera, krásná práce! A díky za tipy ohledně výroby polevy :) Pěkný den, M.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Majka, aj ja ďakujem za pochvalu. Prajem pekný večer.

      Odstrániť
  8. Takováto mistrovská díla obdivuji. Kurzík musel být moc fajn: vůně perníčků, samé spřízněné dušičky a ještě jste se toho hodně dozvěděli. :-) Já tu polevu namíchat moc neumím, většinou se mi roztéká... Pohodový den! D. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Moni, krasa a verim, ze to byl prijemny zazitek. Take bych podobny kurz potrebovala:-). M.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem, že ste si našli čas pridať komentár k tomuto príspevku. Monika